EDP Foundation is a private law institution. Its annual income derives exclusively from EDP Group transfers and stakeholders’ contributions.

EDP Foundation’s yearly accounts are subject to external audits.

À data da sua criação, o património social inicial da Fundação EDP foi constituído:

a) Pelo imóvel designado Museu da Eletricidade e respetivos anexos, situado na Central Tejo- Avenida Brasília, em Lisboa;

b) Por outros imóveis que venham a ser doados pela EDP;

c) Pelo acervo museológico que constitui o espólio do Museu da Eletricidade;

d) Pelas obras que à data da constituição da Fundação EDP integravam o núcleo inicial da coleção de artes plásticas;

e) Pela contribuição financeira no montante de 5.000.000 de Euros, com que a EDP participou na sua qualidade de fundadora, já realizada;

f) Pelos bens, móveis e imóveis e obras de arte, que adquirir por compra, doação, herança ou delegação, a título gratuito ou oneroso;

g) Pelas contribuições, eventuais ou permanentes, que lhe venham a ser concedidas por quaisquer pessoas de direito publico ou privado.

O orçamento anual da Fundação EDP tem origem em transferências do Grupo EDP e em contribuições dos seus acionistas, bem como em receitas de algumas das atividades desenvolvidas pela Fundação EDP.

As contas da Fundação EDP são publicadas no Relatório e Contas de cada ano, as quais são submetidas a auditoria externa, cuja certificação e respetivo relato consta no final do Relatório e Contas.

Good Practice

How we measure results: LBG model

EDP Group has been a member of the London Benchmarking Group (LBG) since 2008, a work group composed of over one hundred large European companies which aims to measure the return in investment made for the benefit of society. This model, which entities can voluntarily join, allows companies to assess more consistently and rigorously the way in which they’re promoting development in the community.

The LGB model allows EDP Foundation to register the social impact of its activities. It also allows the Group’s stakeholders, who contribute financially to the Foundation, to check the results of their investments in social organisation projects.

All EDP Foundation’s partners must deliver a quarterly report to measure the projects’ impact and to facilitate their development.

(If you’d like to know more, go to: www.lbg-online.netwww.corporate-citizenship.com)

Guidelines for Socially-Responsible Investors

Transparency. Contracting. Qualification. Assessment. And proportionality. These are the five pillars of a socially-responsible investment, which are reflected and outlined on the “Guidelines for Socially-Responsible Investors” document.

The principles listed are the result of a process of deliberation shared between several entities which have come to occupy a defining role in revitalising the Portuguese economy through financial and technical support. They aim to build an exemplary ethical scenario which will benefit all parties involved.

This is a project carried out at GRAIS – Grupo de Reflexão de Avaliação de Impacto Social (Group of Assessment for Social Impact), created in 2013, which includes members from AESE, CASES, Comunidade Vida e Paz, everis, Calouste Gulbenkian Foundation, EDP Foundation, Montepio Foundation, GRACE, IPAV, Instituto da Segurança Social, Santa Casa da Misericórdia de Lisboa, União das IPSS de Lisboa and Faculdade de Ciências Humanas da Universidade Católica de Lisboa.